Krševi iz Evrope poželjni u Srbiji

P. Ž.

28. 08. 2017. u 09:01

EU proteruje automobile sa dizel motorima. Naša vozila prosečno stara 17 godina

Кршеви из Европе пожељни у Србији

Foto Tanjug, D.Peternek

EKOLOZI strepe da će u Srbiju stići "zagađivači" na četiri točka, jer bogate zemlje Evrope zakonima "proteruju" sa svojih drumova automobile sa dizel motorima, a saobraćajni stručnjaci kažu da bi to podmladilo naš vozni park. Odluka moćnih zemalja Evrope pokrenula je "priče" o novoj najezdi "krševa" na naše auto-placeve, pa se tako barata i sa cifrom od 300.000 dizelaša koji bi u narednim godinama pristigli u Srbiju iz Nemačke i Švajcarske.

- U Nemačkoj ima registrovanih više od 45 miliona automobila a dizel vozila zauzimaju 31 odsto, a teško je reći koliki bi broj mogao da završi na našim drumovima - kaže Dragan Škrnjić, predsednik Eko-kluba Srbija organizator "Tesla relija" ekoloških vozila.

Evropa žuri da na razne načine zaštiti veoma ugroženu životnu sredinu, pa će veliki broj tih vozila završiti i u Srbiji. Ipak, bez obzira na upozorenja ekologa, uvoz tih polovnjaka značajno bi podmladio naš vozni park, čiju starost profesor Saobraćajnog fakulteta dr Milan Vujanić procenjuje na 17 godina.

- Mi, nažalost, nemamo mogućnost da kupujemo veći broj novih vozila pa bi tako ova, polovna, sa Zapada, bolje održavana i novija nego naša, značajno uticala na celokupni vozni park - kaže Vujanić.

U Srpskoj asocijaciji uvoznika novih vozila i delova ističu da niko nije protiv uvoza polovnih vozila, ali smatraju da bi neki red morao da se zna.

- Ova situacija nalaže zaštitne mere koje Srbija treba da preduzme dok još ima vremena i na taj način predupredi ekološku štetu koja je u najavi - smatraju u ovoj asocijaciji. Već nekoliko meseci upozoravamo na pogubnost nekontrolisanog uvoza polovnih vozila i njihovog štetnog uticaja na ekološku "čistoću". Pomenute države proteruju iz svojih gradova sve što nije standard "evro 6" a mi ne preduzimamo ništa u smislu zaštite.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Анти Антифа

28.08.2017. 09:08

А шта је са осиромашеним НАТО уранијумом.Не видим да НАТО земље чисте шта су посејале.Чисте Руси

Zaboravljeno koferče

28.08.2017. 09:09

A šta bi bio red za gospodu iz Srpske asocijacije uvoznika novih vozila? Pa svi bi mi kupili nova vozila ali nemamo od čega. I ovako plaćamo razne takse, uverenja i slične stvari prilikom uvoza. I ovako imamo najveće namete na uvoz vozila u evropi. Za novo nemamo, pa ili da idemo peške ili da kupujemo "krševe"... Gospoda se prave pametna.....

Трајко

28.08.2017. 10:04

Значи, еколози тврде да су код нас возила боља и да су мањи загађивачи од тих која се увозе. Сад ће Швабе код нас да нагрну по аута!

gari

28.08.2017. 10:04

Svi ti EU "krševi" su kvalitetniji i manji zagadjivači prirodne sredine, neog ovi naši krševi!!!!! Da smo država kao što nismo, pa da uz fijat, postoje i druge fabrike automobila, možda bi narod uzimao kredite i za nova vozila. Ovako FIAT drži monopol, uvoznici novih automobila cene, banke drže najveće kamate u Evropi, državnu administraciju baš briga, jer se oni voze na teret gradjana...

Kobac

28.08.2017. 10:05

Do juče dizelaši sa euro 5 motorima nisu bili veliki zagadjivači, ali pošto ih proteruju iz Nemačke odjednom će postati veliki zagadjivači u Srbiji.

MG

28.08.2017. 10:06

Ekolozi treba da se raduju jer ti krsevi iz evrope ce skloniti sa ulica nase krseve koji su mnogo veci zagadjivaci.

Павле

28.08.2017. 10:07

Није ово нека опасност. Масу тих млађих дизелаша купиће људи који већ возе дизелаше али стварне кршеве и још веће .

Zli Porucnik

28.08.2017. 10:13

I sada kupujemo te iste krseve samo sa euro 3 standardom koji su jos veci zagadjivaci tako da stanje moze samo da se popravi

Mario

28.08.2017. 10:25

To su tekstovi koji se čitaju u Hrvatskoj, Bugarskoj, Rumuniji, Bosni...kako ce ti dizeli stici u njihove zemlje.

Milorad

28.08.2017. 10:33

Na dizel ze greje, na plin se kuva a na benzin se vozi auto.Veliki benzinsku motor zagadjuje mnogo manje nego mali dizel.Smanjite porez na kubikazu pa ce svi da voze na benzin ( mozda ne u Srbiji).Kod nas su svi omadjijani dizel krsevima.

ZAP

28.08.2017. 11:51

@Milorad - Kakve veze ima kubuikaža sa vrstom gotiva???zašto bi smanjivali porez kad veći motor troši više goriva i više zagađuje?Dizel krševi manje troše pa su zato i popularniji a ne zbog imena dizel !!!Niko u srbiji ne bi vozio polovan krš kad bi imao para da kupi nov (dobar) auto i da živi ko sav normalan svet ali pošto nema ni za ovo drugo a kamoli prvo snalaze se ljudi kako znaju i umeju

Петар

28.08.2017. 10:48

Прво што треба да предузмемо јесте да се овим нашим кршевима који се возе по србији не дозволи да прођу технички преглед.Ту има заставиних ,ладиних и западних старих по воше деценија који су у полу распаду а возе се.Прво њих склоните са улица.То што се увезе из швајцарске је много боље ијако је старо десет годин него дупло млађи ауто који је овде цело време вожен овде по нашим путевима.О одржавању и сервисирању да не говоримо

Saša

28.08.2017. 11:28

Vozim starog dizelaša - glofa jedinicu 1.6. Pitam se šta ekolozi misle o tome da li je bolje da tog golfa i dalje vozim ili da kupim "krša" iz nemačke ?

Dejan

28.08.2017. 13:23

@Saša - Onda bi vama mozda i trebalo dozvoliti ali samo po sistemu "daš starog, još goreg - kupiš novijeg i boljeg dizela". U svakom slučaju, provera katalizatora da buda obavezna za sve dizelaše

SMOKI

30.08.2017. 12:49

@Saša - Dragi Sasa, pa odakle ti je taj stari golf 1.6 nego iz Nemacke? Ja sam uvezao pre tri meseca iz te iste Nemacke krs od 11 godina sa predjenih 250000.Dizel je i nista veci zagadjivac nije od Italijanskog punta novog.Pre kupovine tamo mu je uradjen veliki servis i dovezao sam ga sa prosecnom potrosnjom 6,7lkm.Nista na njemu ne zveci,skripi,ili smeta ugodnom slusanju muzike.Motor prede i ne znas da ga imaa dok ne izbijes na 160. O cemu ti to brate slatki pricas.?

Katalizator

28.08.2017. 11:51

Dizeli su zlo a posebno ako se na tehničkom ne vrši provera izduva i postojanja KATALIZATORA. Naši masovno skidaju katalizatore i prodaje za 10-20 e pa zagađuju i smrde okolo k'o 2 ispravna kamiona. Posle se psuje Klinton zbog kancera dece u Srbiji a to što svaki drugi dizel nema ispravan ili uopšte i nema katalizator - to "nema veze"

RRPANTELA

30.08.2017. 12:41

@Katalizator - Ma pricas bre gluposti.Pa ni benzinci nisu nista manji zagadjivaci ako su neispravni motori. Nije stvar u dizel motorima vec u mocnim svetskim kartelima koji hoce da usmere novac na dugu stranu.Naravno ta idiotska ideja najpre ce proci kod Srba jer je njima sve tudje bolje nego svoje. Od kada je nas covek nudio resenja za elektricne automobile.? Proglasili ga budalom, a sada ce da uvoze takva vozila po paprenim cenama.Budale ostaju budale i nema im spasa.

Nebojsa007

28.08.2017. 12:50

Uvedite zakonom da se utvrdi orava kilometraza tih auta sto se uvoze pa cete videti da ni jedan polovnjak u Srbiju ne udje a da nije presao bar 300000km (trista hiljada kilometara). Tako da su to zagadjivaci a ne dizelasi sa predjenih 100000km. I kada bi AMSS bar stvarno pregledao svako vozilo a ne samo izdalo potvrdu i naplatili 100e stanje i kod nas bi bilo puno bolje ali bi i cene vozila bile vece. Ovo sto se sada prodaje po placevima realno je za presu i unistavanje.

SMOKI

28.08.2017. 13:35

@Nebojsa007 - Nebojsa, nije to u pitanju. Zasto se mi kunemo ZASTAVOM koja nije nikada bila fabrika nasih automobila?Ti automobili su od uvek bili i ostali Italijanski. Zasto sada nije sklopljen ugovor tako da ta vozila budu za domace kupce vise nego dostupna a ukinuti porezi i carine na prava vozila?Mozemo mi pricati samo ali prosecan Srbin NE MOZE kupiti ni te nazovi automobile koje sada montira ZASTAVA.Bez nameta uvozili bi mladje i kvalitetnije automobile.Ko to sprecava i zasto?

Zaposlen U Zastavi

28.08.2017. 13:29

skinite benzin na 100din plin na 50 i eto svi ima da vozimo i cuvamo ekologiju

mi

28.08.2017. 20:57

a ko kontrolise traktore, neki su stari i po 50 god. a tek koji zagadjivaci ljudi moji....a gde su kamioni, kad protutnji mojom ulicom tresu se kuce, lako je kaznjavati malog coveka , onaj koji ima neku firmu za njega nema zime, bilo kamion , bus ili traktor taj moze da vozi dok se ne raspadne...cak i u Nemackoj koja je glavni kolovodja da se dizel auta proteraju s drumova. Naravno, to ne vazi za poslodavce, oni mogu i tenk da voze.....?!!